مرکز آموزشی درمانی حافظ
مصاحبه با کارشناسان واحد منابع انسانی بیمارستان حافظ
کارشناسان حوزه منابع انسانی بیمارستان حافظ در جلسه مشترکی با محوریت مصاحبه اختصاصی پیرامون معرفی واحد منابع انسانی بیمارستان و فعالیت هایی که در این واحد انجام می گیرد با واحد روابط عمومی بیمارستان به تشریح برنامه ها، سیاست ها و رویکردهای خود پردا
مصاحبه با کارشناسان واحد منابع انسانی بیمارستان حافظ
کارشناسان حوزه منابع انسانی بیمارستان حافظ در جلسه مشترکی با محوریت مصاحبه اختصاصی پیرامون معرفی واحد منابع انسانی بیمارستان و فعالیت هایی که در این واحد انجام می گیرد با واحد روابط عمومی بیمارستان به تشریح برنامه ها، سیاست ها و رویکردهای خود پرداختند.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حافظ، در این مصاحبه آقای محمد زارع مسوول امور عمومی و اداری بیمارستان به معرفی واحد منابع انسانی و اهداف این واحد پرداخت.
محمد زارع گفت: واحد منابع انسانی همانطور که از نامش پیداست به امور مربوط به کارکنان می پردازد که این امور شامل انگیزه و سلامتی کارکنان، پاداش، مزایا، استخدام، توسعه سازمانی، ایمنی، روابط کارکنان و آموزش می شود. و معمولاً دو رویکرد نسبت به مدیریت منابع انسانی و نقش این واحد در سازمان وجود دارد: یکی رویکرد اداری و کارگزینی که دررویکرد، واحد منابع انسانی صرفاً به انجام امور اداری و دفتری کارکنان میپردازد. تکمیل فرمهای استخدامی، محاسبه کارکرد، رد کردن لیست بیمه، بایگانی مدارک پرسنلی و اموری نظیر این ازجمله وظایف واحد مدیریت امور اداری است. و دیگری رویکرد مدیریت استراتژیک منابع انسانی که در این رویکرد، باور بر این است که اهداف سازمان توسط کارکنان تحقق مییابد و واحد منابع انسانی باید اطمینان حاصل کند که کمیت و کیفیت سرمایه انسانی برای بهرهوری و دستیابی به اهداف سازمان متناسب است.
مسوول امور عمومی و اداری بیمارستان ادامه داد: چک کردن اجرای صحیح ارزشیابی کارکنان، تشکیل جلسات فرعی طبقه بندی مشاغل، تنظیم صورتجلسات، لیستگیری پرونده ها و چک کردن آن ها، صدور احکام، نظارت بر ورود و خروج کارکنان، ورود اطلاعات کارکنان جدید از جمله مواردی هست که بصورت مستمر در این واحد انجام می شود.
سپس خانم زهرا حق بین، کارشناس منابع انسانی در ادامه جلسه فعالیت های صورت گرفته در فروردین ماه سال 1402 را چنین بیان کردند: از ابتدای سال 1402 ما کار را با بررسی سامانه ارزشیابی کارکنان شروع کردیم و پرونده های ناقص را جهت اصلاح به افراد ارجاع دادیم که حتماً خود شما هم با اطلاع رسانی مداوم از اواسط اسفند تا حال حاضر آن را مشاهده کرده اید امسال هم مشکلی که در این خصوص با آن روبرو بودیم افراد تبدیل وضعیت شده ایثارگران بودند که با وجود سابقه بالا فعالیت در بیمارستان هیچ آشنایی با ارزشیابی نداشتند و باید توجیه و آموزش می دیدند. سپس در فروردین ماه باید بصورت ضرب العجل احکام جدید را صادر می کردیم که این موضوع باعث شد در ساعات غیر اداری و گاهی حتی روزهای تعطیل تا دیر وقت مشغول ورود اطلاعات در سامانه باشیم بحث چک کردن پرونده ها و پیگیری طبقه های شغلی و ارتقاء موضوعی مستمد در واحد است.
وی ادامه داد: گاهی هم یک بخشنامه می آید که اجرای آن مستلزم زمان زیادی است که باید در واحد نیروی انسانی برای آن صرف شود مثلا همین تبدیل وضعیت ایثارگران در سال 1401 که تکمیل پرونده ها و ارجاعاتی که به تشخیص هویت، طب کار و استعلامات باید ارسال می شد و پیگیری آن مستلزم زمان زیادی بود.
نظر دهید