متن استاتیک شماره 70 موجود نیست
  • 1398/03/26
  • - تعداد بازدید: 270
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
.

آموزش Team work ( کار تیمی)

.

آموزش کار گروهی به مسئولین مرکز آموزشی درمانی حافظ

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی حافظ، دکتر"محمد کاظم رحیمی" مدیر بیمارستان در جمع مسئولین بیمارستان،آموزشهایی را جهت کارتیمی ارائه داد.

گزیده ای از آموزشهای ارائه شده به شرح ذیل می باشد:

یک دست صدا نداره، همه ما این ضرب­ المثل قدیمی که کار گروهی را تشویق می‌­کند، شنیده‌­ایم، اما واقعا مزیت کار گروهی چیست؟  بهره ­گیری از کار گروهی در محل کار، انتخاب بهتری برای برنده شدن است.

چه زمانی نیاز به تیم داریم؟ 

n       در مشکلاتی که کسی به تنهایی برای آن راه حلی نمی شناسد

n       بی ثباتی در کار

n       تجربه تحول سریع

n       نیاز به همکاری از نزدیک

کار گروهی باعث :

1. پرورش خلاقیت و یادگیری

وقتی افراد با هم در یک تیم کار می­‌کنند، خلاقیت رشد می‌­کند. ایده ­های ناب، زمانی به وجود می­‌آیند که افراد به عنوان یک گروه، دیدگاه کهنه کار انفرادی، را کنار بگذارند.

همکاری در یک پروژه، شور و شوقی برای یادگیری ایجاد می­‌کند که معمولا کار انفرادی فاقد آن است.

2تقویت توانایی‌های افراد

کار کردن با یکدیگر به کارکنان اجازه می‌­دهد روی استعدادهای هم تیمی­ های خود پیشرفت کنند. در حالی که نقطه قدرت شما تفکر خلاق است، همکار شما ممکن است در کار سازمان‌دهی و برنامه ­ریزی خوب باشد.

3. ایجاد اعتماد

با تکیه بر یکدیگر، اعتماد شکل می‌­گیرد، و با کار گروهی روابط قوی­تری بین همکاران پدید می­‌آید. با وجود اختلاف گاه به گاه، تیم کارامد، از کار با هم لذت می برند و گروه قوی­تری به وجود می­‌آورند.اعتماد به هم ­تیمی‌­ها، در شما احساس امنیت ایجاد می­‌کند .

4. مهارت­‌های حل اختلاف را می­آموزد

زمانی که با همدیگر یک گروه از افراد منحصر به فرد را تشکیل می‌­دهید، وجود اختلاف، اجتناب­ ناپذیر است. کارمندان با زمینه­ ها و سبک کار و عادات مختلف هستند. هنگامی که در شرایط کار تیمی، تعارضی پیش آید، کارکنان مجبور هستند این موارد را به جای ارجاع به مدیریت، بین خودشان حل و فصل نمایند. یادگیری حل اختلافات، اولین مهارتی است که کارمندان می­‌توانند برای تبدیل شدن به مدیرانی کارآمد به کار گیرند.

چند اصل کارتیمی عبارتند از :

 تعهدپذیرند، انعطاف‌پذیرند، هم دست و هم داستانند
 ،مسئولیت پذیرند،لایق و باکفایت هستند ،قابل اعتماد هستند ،ارتباط برقرار می کنند،انظباط دارند، از خودگذشتگی دارند.

5 دشمن کار تیمی :

نبود اعتماد، ترس از برخورد، نبود تعهد،پرهیز از مسئولیت پذیر و بی توجهی به نتیجه کار

در پایان از همکاران خواسته شد در جلسه بعدی مسئولین درخصوص تجربه های موفق خود را در رابطه با کار تیمی به بحث و گفتگو بپردازند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 7128
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید